zondag 1 december 2013

Fotoalbum…

De fotoalbums van de reis in 2012 zijn nog niet af. Steeds geprobeerd, beginnetje gemaakt, maar op een of andere manier altijd te druk met andere dingen; werk, vrijwilligerswerk, er is altijd wat te doen.
Omdat de vakantie van 2013 toch wel heel bijzonder was wilde ik dat album voor de verjaardag van mijn vriendin af hebben.
Natuurlijk dreigt dat te mislukken. De foto’s zijn wel uitgezocht, maar er moet nog van alles worden geschreven.

Dan heeft Albelli een uitdagende aanbieding: een album van ruim € 150 voor € 75. Daar moet je dan een bon voor kopen (en dus meteen betalen) en die blijft zes weken geldig.
Zal ik wel of zal ik niet? Het scheelt een boel geld. Dus… ik zal.

Aan de hand van de foto’s schrijf ik mijn teksten. Albelli is nieuw voor mij, dus ik moet af en toe even zoeken naar de juiste knoppen. Maar ruim op tijd voor de bon en net op tijd voor de verjaardag ben ik klaar. Het album blijkt nog net iets mooier te kunnen als ik nog wat meer betaal, maar vooruit: ik ben dol op die albums, dus dat kan er ook nog wel bij. Tenslotte heb ik al € 80 korting in de pocket.

Ik verstuur het album en de digitale versie is al snel beschikbaar. De tekst is dan niet echt leesbaar, maar dat geeft niet; leuk om toch even te kijken.

Vrijdag moet het worden verzonden, en dan maar hopen dat het er zaterdag ook echt is.
Alleen.. het blijft hangen op ‘klaar voor afdrukken’.  Ik twitter én ik bel naar Albelli. Tja, het is zó druk dat ze helaas niet op tijd kunnen leveren. ‘Zet dan op de site dat de levertijden kunnen afwijken’, sputter ik teleurgesteld. Ik krijg een bon van € 10. Da’s aardig.
Dan krijg ik een mail: er is iets mis gegaan met het album en het wordt opnieuw gedrukt. Want de kwaliteit moet optimaal zijn (dat ben ik met Albelli eens, als je het album gewoon moet betalen kom je een aardig eind in de richting van de € 200. Daar wil ik wel een perfect album voor hebben).

Enfin, het is toch niet meer op tijd om op zondag mee te kunnen pronken, dus ik wacht nog even af. Het wordt donderdag en tot mijn stomme verbazing krijg ik weer een mailtje dat er iets is misgegaan en dat het album opnieuw wordt gedrukt. Dus ik bel weer…  Ja, heel vervelend allemaal, maar het is niet anders… Pffff. Opnieuw een mailtje: ik krijg 25% van de rekening terug. Dat is óók aardig, maar de rekening bedroeg nog geen € 35, omdat ik de bon al weken geleden heb betaald. Dus mail ik toch maar even terug, dat ik dan wel verwacht dat ik 25% van bon én rekening krijg. Bijna per omgaande een mail terug: ik krijg de € 35 terug. Dat is meer dan 25%. Je kan zeggen wat je wil: bij Albelli snappen ze wel wat ze met klachten moeten doen.

Diezelfde donderdagavond weer een mail: het album is verzonden. Vrijdag komt het. En ik kan u vertellen… het overtreft mijn verwachtingen! Prachtig dik papier, je kan het helemaal plat openleggen en de kleuren zijn helemaal zoals ik had gehoopt.
Ik heb er even op moeten wachten, maar ik ben helemaal blij!



Enne… de verhalen van Oeganda? Die zal ik nu zo langzamerhand op deze blog ook gaan vermelden. Voor de liefhebbers!

Geen opmerkingen: