dinsdag 6 januari 2009

Het is koud in Nederland

Eindelijk winter! Ik hou van de wisselingen van de seizoenen en daarbij is de zomer in Nederland (te vochtig) bij mij niet bepaald mijn favoriete seizoen. Geef mij maar winter: ik ben dol op sneeuw en ijs.
Ok, ik schaats niet meer en ik ben zelfs niet op de fiets naar mijn werk gegaan deze twee dagen. Niet vanwege de kou, maar omdat ik toch een beetje huiverig ben voor een flinke valpartij. Dus neem ik met frisse tegenzin ’s morgens de bus (die altijd minstens een kwartier vertraging heeft, behalve de bus die een kwartier voor ik bij de halte sta hoorde te komen…) en laat mij ’s middags luxe ophalen door mijn echtgenoot die braaf voor taxichauffeur speelt.
Gistermorgen dan eindelijk een beetje sneeuw (waarom begon dat zondag met regen en ging ’s nachts pas over in sneeuw toen ik er niks van zag?) en bijbehorende plaatjes. Want zeg nou zelf: deze foto’s (speciaal voor Co in de slideshow...) zijn toch puur genieten?



Ik hoop op nog veel meer kou en sneeuw en ijs. En ja, ik weet dat het niet voor iedereen fijn is en soms heel lastig, maar net als iedereen heb ik – gelukkig – niets over het weer te zeggen. Dus geniet ik ervan als het zo uitkomt. (En ben ik blij als ik hoor dat Roosmarijn vanavond niet in Amersfoort hoeft te werken omdat ze slecht weer verwachten. Blij dat ze niet midden in de nacht (met ijzel en sneeuw in het vooruitzicht) terug hoeft naar Amersfoort. Dat dan wel weer.) Merette denkt daar overigen anders over: die is ervan overtuigd dat Helga, Erwin en Peter persoonlijk het weer regelen.
Ik hoop hier morgen terug te komen met meer foto’s!

1 opmerking:

kacokijk zei

Wat hebben we toch een mooie stad om te fotograferen! Laat het nog maar even lekker winteren in Nederland. :-)

Ka en ik zijn afgelopen dagen ook lekker bezig geweest met winter-itempjes op de blog. Als je het wilt zien, doe het dan wel via de blog zelf. Die geeft een veel mooier resultaat dan dat slappe aftreksel op hyves.