zaterdag 10 januari 2009

Master of Science

Een gewone vrijdagmiddag. Ik ben op stap geweest voor een aantal dingen en kom met veel bloemen, fruit (was in de buurt van een markt) en prachtige winterfoto's thuis. Onderweg is een paar keer de telefoon gegaan, maar rijden en telefoneren is geen goede combinatie. Niet (alleen) omdat het - terecht - niet mag, maar ik kan het ook echt niet. Alles kan wachten tot ik thuis ben.
Thuisgekomen zie ik dat Renate een paar keer heeft gebeld: dan is er vast iets bijzonders. Ik bel terug en jawel: heel bijzonder! Een mailtje van haar afstudeerbegeleider dat ze zich vanaf vandaag (vrijdag 9 januari 2009) Master of Science mag noemen. Hoera!
We halen bloemen, trekken een fles bubbels uit de kast en rijden naar de Spoorstraat waar de kersverse sociologe - in pyamabroek, hoe anders! - in haar uppie nog een tikkeltje beduusd zit te wezen.
We blijven niet lang (lang genoeg om de bubbels soldaat te maken, dat wel!) want ze moet werken. Gewoon naar de schouwburg, naar haar studentenbaantje. Want je kan dan wel afgestudeerd zijn, maar er moet wel brood op de plank komen en afspraak is afspraak!

1 opmerking:

Anoniem zei

Goed zeg! Geniet van het verbluffende resultaat en vooral ook van elkaar!
Op uw aller gezondheid.