vrijdag 26 maart 2010

Verrekte mongol

Cool Cat verkoopt T-shirts met dit opschrift. Het komt uit een televisieserie die New Kids on The Block heet en de belevenissen van een groep Brabantse hangjongeren laat zien.
Ik heb er wel eens een stukje van voorbij zien komen en het enige wat me bijgebleven is, is het stuitende taalgebruik.
Maar de serie schijnt heel populair te zijn onder jongeren. Tja, je zal maar niet beter weten.

Een van de meest populaire uitdrukkingen is ‘verrekte mongol’. Die is zó leuk dat Cool Cat er nu een T-shirt van heeft gemaakt.
Editie NL besteedt aandacht aan het item, het staat – natuurlijk – in de Telegraaf en de tendens is: eigenlijk kan het niet, maar het is toch wel fijn nieuws.

Ik denk terug aan zo’n 14 jaar geleden. Haagse Harry was mateloos populair en had een T-shirt waarop stond: ‘Valt eâh watte kèke, achteâhrlèke mongoâl?’
Ik heb hem gekocht, en Merette heeft hem heel lang gedragen als nachthemd. Gewoon thuis, dat wel. Hoewel? Een keer heb ik hem meegegeven naar het Logeerhuis. Niks gezegd, gewoon in haar koffer gedaan. De begeleiding heeft in een deuk gelegen. Daar kan het huidige T-shirt niet tegen op!

Overigens heb ik nog steeds spijt dat ik het T-shirt niet heb gekocht met de onvolprezen tekst: ‘Ik ben zo geboren en wat is jouw excuus?’ Zal ik vragen of ze dat bij Cool Cat nog eens willen maken?

1 opmerking:

Digitalbabe zei

Het heet new kids...niet new kids on the block...hun opkomst is alweer een jaartje of 20 geleden:) LolZz
grtz