zondag 5 februari 2012

Verjaarscadeau (1)

De meeste mensen hebben via de Sociale Media al kennis gemaakt met mijn verjaardagscadeau op vier pootjes: Penelope, een dame van stand. Daarover komt binnenkort een blog.
Maar ik krijg nog een prachtig cadeau. Dat moet ik overigens wel delen, maar dat vind ik niet erg. Ik deel het met René en die is er net zo blij mee als ik!
Iedereen die ons een beetje kent weet dat we dol zijn op foto’s en dat we ons ook nog wel eens te buiten gaan aan het zelf maken van veel foto’s (en dat niet onverdienstelijk doen als amateurs, al zeg ik het zelf….)

Ons favoriete onderwerp wordt gevormd door Renate, Merette en Roosmarijn, al zijn zij het met die keuze niet altijd eens.
Toch krijgen we – op ons 25-jarig huwelijksfeest -  een mooie foto van de dames. Inmiddels is die een tikje achterhaald.
Ergens in de loop van deze 10 december 2011 krijg ik een cadeautje van het drietal: een ingelijst briefje met een foto waarop ze in badjas en  duidelijk nog niet gekamd staan afgebeeld. Maar… ik mag hem inruilen. Voor een ‘echte’ foto.


Nog voor Roosmarijn en Renate vertrekken naar respectievelijk Thailand en Oeganda komt er een heuse fotosessie ergens in de stad.
Net voor de kerst gaan ze op pad. Met fotografe Sanne van den Brink van SanneMedia zoeken ze mooie plekjes op in de binnenstad van Deventer. Dat is wat mij betreft al een goed begin!

In het analoge tijdperk kreeg je dan gewoon een afdruk van de foto die werd uitgezocht. Wat er verder mogelijk aan prachtig materiaal niet werd afgedrukt, ach daar had een mens geen weet van.
En wat mij betreft is dat wel zo makkelijk. Want nu krijgen we heel veel prachtige foto’s van de meiden onder ogen en moeten zelf kiezen…
Foto’s bij de stadsmuur, aan de IJssel, op de Waag, bij de Fontein. En allemaal met onze drie prachtige dochters erop (dat willen ze niet horen, maar wij wel). Het blijft knap dat we ze hebben afgeleverd met drie verschillende kleuren haar!
Uiteindelijk valt de keuze op een exemplaar om groot op canvas te laten afdrukken. Mooi op onze rode muur, naast de Oegandese olifanten.
Ik stuur hem naar de Hema, en laat er meteen ook eentje (een maatje kleiner) voor Merette afdrukken. Renate en Roos zijn inmiddels allebei vertrokken als de canvasafdrukken binnenkomen. De kleine is fantastisch! Maar de grote is te licht. We hangen hem wel even op, maar worden er niet blij van. Mailtje naar de Hema, geen antwoord. Bellen dus maar. We moeten hem naar een filiaal brengen en krijgen dan een nieuwe. Die komt gisteren en is een stuk beter van kleur.
Dus hangen onze dames nu aan de muur! Zijn ze toch een beetje in de buurt.







Het probleem van het kiezen heb ik heus wel opgelost: alle foto’s staan op mijn i-pad en van de leukste 13 heb ik een kalender laten maken, meteen ook maar voor de oma’s. Oh ja, en ook nog een bureaukalender voor op mijn werk. Ik kan dus vaak en veel genieten van die prachtige plaatjes.
Sanne… dank voor het maken van de mooie foto’s.
Renate, Merette en Roos... dankjulliewel voor een prachtig verjaardagscadeua! Ik heb er elke dag plezier van (en papa ook)!

PS: een foto van het canvas aan de muur ziet er niet uit, maar deze is het geworden...


PS2: Sanne is ook te vinden op Twitter... @SanneMedia

Geen opmerkingen: