zaterdag 29 januari 2011

Hartstikke gek!!


Vrijdag (laat in de) middag, 28 januari. Er zit een berichtje in mijn Hyves. Van Wat vindt Nederland?
Er zijn nog plaatsen voor de opname van morgen en een van de teamcaptains is Gordon.
Twee van de drie Toppers waar Merette zo dol op is heeft ze ontmoet. Voor René Froger reden we naar Groningen en genoten van een Holiday on ice show, voor Geer lieten we ons uren opsluiten in een Popstars studio. Maar de korte gesprekjes en de foto’s van Merette met haar idolen maakten het de moeite waard. Dus wat de Toppers betreft schieten we lekker op:
René Froger: check!
Gerard Joling: check!
Gordon: …..

Het is niet heel makkelijk om een gelegenheid te vinden waar Gordon is én waar ook nog een kans is om bij hem in de buurt te komen. Zal ik? Maar ik heb nog een enorme hoeveelheid werk liggen. En wat nou als hij niet komt? De kaartjes zijn vast al weg! Dat laatste zou niet gek zijn, het is inmiddels na zessen. Ik besluit er een mailtje aan te wagen. Als de kaartjes weg zijn heb ik het geprobeerd toch?
Per kerende mail krijg ik een berichtje dat we van harte welkom zijn. Geen woord over de teams. Ik bel Merette, of ze mee wil? Gewoon voor de lol naar Wat vindt Nederland? Wie weet komt er wel een leuke Bekende Nederlander.
Dat lijkt haar wel gezellig. En dus sta ik op zaterdagmorgen bij de bloemenwinkel. ‘Mag ik een mooie roos met iets leuks erbij?’ De bloemenman kent me: ‘Naar wie gaan jullie vandaag?’
Er wordt een prachtige roos ingepakt en ze wensen me veel succes. We halen Merette op (die nog steeds niet weet dat Gordon in het programma zit). Een half uur voor we aan moeten komen staan we in de file. En niet zomaar een, maar een echte: tien kilometer lang, de A1 is afgesloten en het advies is om via Utrecht naar Amsterdam te rijden. Daar heb je wat aan als je al in de buurt van Muiden bent.
Gelukkig snapt de TomTom dat je soms helemaal niet over de snelweg wilt. We zijn wel een kwartier later dan gepland, maar daarin zijn we echt niet de enige: er staan zoveel mensen in de file dat er uiteindelijk in de studio stoelen weg gehaald moeten worden omdat mensen het niet halen (en lege stoelen – terecht – niet leuk staan).
Voorzichtig vraag ik wie er komen. En jawel: Gordon. Merette staat helemaal te stralen!
 
 




Het is een leuke uitzending: Albert Verlinde in het ene team (met Alexandra van GTST?? en Ome Willem)  en Gordon (met twee van zijn voices: Richy en Peter) in het andere. Die twee zijn echt aan elkaar gewaagd en plagen elkaar genadeloos.
Als de uitzending is afgelopen gaat Merette met de roos op jacht. De artiesten zijn snel weg, maar Jack Spijkerman vraagt voor wie de roos is. En laat vervolgens het hele publiek luidkeels om Gordon roepen. Het duurt een paar minuten, maar dan komt hij terug en onder luid gejuich van het publiek krijgt Merette in ruil voor de roos een paar dikke knuffels. En zoenen. En ze mag op de foto!

 
‘Als hij niet gekomen was had Jack haar meegenomen naar achteren hoor’,  zegt een van de meisjes die er werken tegen me. ‘Jack is zo’n lieverd!’. Kijk, dat is nou info waar ik iets mee kan.
Wij gaan met een blij meisje naar huis. Van tien uur ’s morgens tot vier uur ’s middags op pad voor een foto van Gordon en Merette. Eigenlijk zijn we stapelgek!
In de auto merkt Merette fijntjes op dat ze nu alleen nog maar Jeroen van de Boom hoeft als het om de Toppers gaat. Iemand een suggestie?

2 opmerkingen:

Renate zei

Haha, geweldig. Zelfs de hele studio aan het roepen gekregen. Ze staat er inderdaad weer helemaal stralend op. Gorden... Check!!

Maartje zei

Jeroen gaat toch trouwen binnenkort? Stralende man in pak; wat wil Merette nog meer??