zondag 16 maart 2014

Bloggen op Plein9


Ik ben dol op bloggen. Elke dag komen er ontelbare onderwerpen voorbij waar ik mijn mening wel over wil geven. En in mijn eigen leven gebeurt genoeg om zo af en toe eens een stukkie aan te wijden.
Dus heb ik een weblog. Dit weblog. Al een jaar of zes. Dat bloggen over mijn eigen leven lukt aardig, zij het niet met regelmaat. En de blogs worden ook wel goed gelezen. Door familie, vrienden en bekenden.
Maar eigenlijk wil ik wel meer publiek. Dus neus ik eens wat rond op de websites van de ‘gevestigde’ tijdschriften. Daar zijn rubrieken met weblogs, waar iedereen zijn blog kan uploaden, maar ik schrik van de kwaliteit. Slechts een enkeling is in staat om leesbare teksten te fabriceren zonder dt- en andere fouten.
Ik verbeeld me dat ik een beetje kan schrijven en in elk geval zelden echt taalfouten maak.  Ik vind dat een vereiste als je ‘en plein public’ je teksten laat lezen.
Dus blijft het voorlopig bij mijn eigen blog en de teksten die ik voor werk en mijn vrijwilligersklussen produceer.
Dan komt er op mijn Facebook een berichtje voorbij van Plein9. Plein9 is op zoek naar bloggers. Daar wil ik meer van weten. Ik snuffel op de website. Lees dat Plein9 een online magazine is voor (en door) vrouwen. De vrouwen die ik voorbij zien komen zijn allemaal jong, mooi en slank. Ik ben niks van dat alles. Ik meld me aan. Krijg een mail met een korte uitleg en heb prompt geen tijd meer om me daarin te verdiepen.
Een paar weken later herinner ik mij de mail en ook dat er wordt verwacht dat je minstens een keer per maand een stuk aanlevert. Dan mag ik wel eens opschieten!
Ik zoek de mail op met de ‘Korte uitleg’. Negen pagina’s om me te leren hoe ik op Plein9 een account kan aanmaken en vervolgens mijn teksten kan uploaden. Het dringende verzoek om vooral foto’s te plaatsen.


Nog maar eens kijken op de site. Het lukt me niet om de homepage te komen, wat stond daar nou ook al weer op? Op Facebook zie ik dat Plein9 sieraden verkoopt en schoenen? En aan distibutie doet. (En nee, dat is geen tikfout van mij!) Huh? Wat heeft dat met een magazine te maken?

 
Ach, wat maakt het uit. Ik ga een blog schrijven en maak een account aan. Ben 56, heb een (wat zeg ik één, zeg maar gerust vijf) maatje(s) meer, drie volwassen dochters (een in Oeganda, een in België, met coeliakie en een dicht bij huis, met het Syndroom van Down), drie katten (een oude dame van 17, haar kleinzoon van een jaar of acht en een heuse dame van stand, met stamboom, van 2,5), een echtgenoot, een drukke baan, een eigen schrijfbedrijfje, veel vrijwilligerswerk én een mening. Ik ben ook nog hartstikke in de overgang. Maar ik geloof dat dat een onderwerp is dat je in blogs moet mijden. Ben ik (onderdeel van) de doelgroep van Plein9? Ik heb werkelijk geen idee. Maar bloggen ga ik wel. Ik ben benieuwd naar de reacties!

Enne.. maak je geen zorgen; ik publiceer ze hier ook!

Geen opmerkingen: