dinsdag 11 november 2008

Dagje strand

Vandaag hoeven we helemaal niks. Nou ja, nog wat souvenirtjes kopen en verder genieten van de zon en de zee.
Op het strand lopen steeds Balinese vrouwen langs die een massage geven. Dat moeten we toch maar eens uitproberen. Mmmm, heerlijk. Liggend onder de palmen wordt je heerlijk gemasseerd, wel een uur lang. Voor het onstellende bedrag van €3,50!
Dat moeten de meiden ook maar eens even proberen. Merette moet er wel erg van giechelen…

’s Avonds gaan we naar Sanur. Merette en René komen wat later, wij moeten nog even shoppen. In Sanur zit ook een Lotus en we spreken af om daar te gaan eten. Helaas: dat zit vol. De eigenaar vraagt of we alsjeblieft de volgende dag terug willen komen: hij zal wel transport voor ons regelen, we hoeven alleen maar even te bellen. En korting krijgen we ook!
Ik wacht bij het restaurant op René en Merette en de andere drie gaan op zoek naar een ander restaurant. Dat vinden ze bij Alice’s place. Je zou er zo aan voorbij lopen omdat je via een klein straatje naar binnen moet. Het restaurant hoort bij een hotel en de eigenaren zijn Belgen!
Ook hier krijgen we allemaal een bloemetje achter het oor. Mij moeder en ik bestellen een Balinese rijsttafel, die volgens de eigenaar heel bijzonder moet zijn. En dat is hij dan ook! Verrukkelijk… Er speelt een band. De mannen spelen muziek uit de jaren zestig en zeventig, maar ook veel krontjongnummers. Heerlijk: Bengawan Solo (het lievelingslied van mijn vader), Nina Bobo en nog veel meer – voor mijn moeder en mij – bekende liedjes.
Kortom: een superleuke avond!
Als de eigenaar vertelt dat hij zondagavond een echt krontjong orkest heeft, zijn wij er wel uit waar we onze laatste avond op Bali gaan eten!





Geen opmerkingen: