maandag 4 augustus 2008

Titel...

Ik ben het al jaren van plan: serieus en met enige regelmaat een weblog bijhouden. Maar het kwam er nooit van. Nu zit mijn hoofd vol met belevenissen van de vakantie in Indonesië. Die wil ik graag opschrijven en omdat veel mensen er naar hebben gevraagd, leek dit de ultieme gelegenheid om te beginnen met een heuse blog.
Google zou een handig format hebben. Voor mijn activiteiten op Hyves heb ik al een gmailaccount dus een blog is daar zo aangemaakt. Dacht ik. Technisch gezien is dat ook zo. Een paar gegevens invullen, akkoord gaan met de voorwaarden en klaar is Monica.
Maar dan...moet er een titel worden bedacht. En als ik nu ergens slecht in ben is het in het bedenken van titels. Daar heb ik dus een dag op lopen broeden. En ik weet geen titel. Verhalen borrelen in mijn hoofd (mét titels, als het ergens over gaat is het geen probleem), maar een titel voor een weblog? Geen idee.
De wereld volgens Monica, is de eerste die me te binnen schiet. Ik type hem in. Bah, geen gezicht. Ik wil mijn naam er in, want tenslotte moet het wel een beetje persoonlijk zijn. Monica blogt? Monica's weblog? Jakkes, allemaal niks. Bovendien zullen die titels al wel bestaan, zo'n bijzondere naam heb ik nou ook weer niet. The world according to... komt toch het dichtst bij wat ik wil vertellen. De wereld volgens...ik zet hem erboven. Want alles is te wijzigen op internet toch? Dus als ik nou echt nog een keer geweldige inspiratie krijg voor een betere titel dan pas ik hem gewoon aan. Voorlopig doe ik het met deze....

Geen opmerkingen: